MERKEZ ADANA ŞUBE ANKARA ŞUBE ANTALYA ŞUBE BURSA ŞUBE DENİZLİ ŞUBE DİYARBAKIR ŞUBE ESKİŞEHİR ŞUBE GAZİANTEP ŞUBE İSTANBUL ŞUBE İZMİR ŞUBE KOCAELİ ŞUBE MERSİN ŞUBE SAMSUN ŞUBE TRABZON ŞUBE

   · EMBK Giriş Sayfası

   · 

HAKKINDA

   · 

MEVZUATI

   · 

HABERLER

   · 

ORGANİZASYON ŞEMASI

   · 

ŞİKAYET VE İTİRAZ

   · 

TARAFSIZLIK BEYANI

   · 

KALİTE POLİTİKASI

   · 

İLETİŞİM

   · 

SINAVLAR

 

 
SINAV PROGRAMI

   · 

DÜZENLENECEK SINAVLAR

   · 

DÜZENLENMİŞ SINAVLAR

 

· 

GENEL

· 

SMM

· 

ÜYELİK İŞLEMLERİ

· 

MİSEM

· 

EMO E-POSTA

· 

FERDİ KAZA SİG.

· 

İMZA YETKİSİ

· 

ENERJİ VERİMLİLİĞİ

· 

SORUN SÖYLEYELİM

· 

ENERJİ KİMLİK BELG.

· 

ENAZ (ASGARİ) ÜCRETLER

· 

YAPI DENETİM

· 

E-İMZA

· 

MESLEKİ SORUMLULUK SİGORTASI

· 

LPG SORUMLU MÜDÜRLÜK

· 

EMBK

ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI PERSONEL BELGELENDİRME KURULUŞU (EMBK) ŞİKAYET VE İTİRAZ


Şikayet / İtiraz Talimatı

1.0. Amaç ve Kapsam

Başvuru sahiplerinden, adaylardan, belgelendirilmiş kişilerden, onların işverenlerinden ve diğer kesimlerden belgelendirme süreci ve kriterleri konusunda alınan şikayet ve itirazların çözümlenmesine ilişkin yöntemlerin açıklanmasıdır.

2.0. Tanımlar 

Şikayet: Herhangi bir kuruluş veya kişi tarafından belgelendirme kuruluşuna yapılan, o kuruluşun faaliyetleri veya adaylardan herhangi biri ile ilgili düzeltici faaliyetler için yapılan itiraz dışındaki uygunluk değerlendirme takibidir.

İtiraz: Başvuru sahibinin, adayın veya belgelendirilmiş bir kişinin belgelendirme kuruluşu tarafından uygulanan belgelendirme statüsü ile ilgili olarak alınan bir olumsuz kararın tekrar dikkate alınması doğrultusundaki talebidir.

3.0. Uygulama

3.1 Şikayet ve İtiraz Konuları

İtirazlar başvuru sahibi, aday, belgelendirilmiş kişiler tarafından yapılabilir. Şikayetler ise başvuru sahibi, aday, belgelendirilmiş kişiler dışında belgelendirilmiş kişilerin çalıştığı kuruluş, belgelendirilmiş kişiden hizmet alan kişi, kurum ve kuruluşlar, belgelendirilmiş kişinin sunduğu hizmeti doğrudan veya dolaylı olarak kullanan kişi, kurum ve kuruluşlar tarafından yapılabilir.

Şikayete konu olabilecek durumlar aşağıda sıralanmıştır:

Oda Personelinin belgelendirme süreci esnasındaki (başvuru alma, sınav yapma vb)  taraflı davranışları

Eğitim ve/veya sınav esnasında oluşan olumsuzluklar

Gizlilik ve güvenlik ile ilgili uygunsuzluklar

Belgelendirilmiş kişinin sunduğu mühendislik hizmeti ile ilgili kurum ve kuruluşlardan bildirilen uygunsuzluklar

İtiraza konu olabilecek durumlar aşağıda sıralanmıştır:

Başvuru şartlarına uygunluk 

Sınavın değerlendirilmesi ve belgelendirme kararları

Gözetim, yeniden belgelendirme sonrasında alınan kararlar

Belgenin iptal edilmesi, askıya alınması, kapsamının genişletilmesi, daraltılması ile ilgili alınan kararlar

3.2. Şikayet ve İtirazların Alınması

Şikayet ve itirazlar; Elektrik Mühendisleri Odası Personel Belgelendirme Kuruluşu(EMBK) Sorumluları tarafından sırasıyla Şikayet Formu ve İtiraz Formu ile alınır. EMBK Sorumluları aldıkları şikayet ve itiraz formlarını EMBK Koordinatörlüğüne, iletir.

3.3. Şikayet ve İtirazların Değerlendirilmesi 

EMBK kapsamında alınan şikayet ve itirazlar EMBK Koordinatörünce çözümlenir. EMBK Koordinatörünün çözümleyemeyeceği bir şikayet/itiraz yapılmışsa konu Şikayet/İtiraz Komitesince ele alınır.

Şikayet/İtiraz Komitesi; yetki belgesi verilen konularda en az yetkin bir kişi, bir hukuk danışmanı ve bir serbest çalışan üyemizden oluşmaktadır.

İlgili Şikayet/İtiraz Komitesi konu ile ilgili kayıtları, bulguları inceler. EMBK Koordinatörü tarafından 15 gün içerisinde şikayet/itiraz sahibi bilgilendirilir. Şikayet/itiraz ile ilgili bulgular ve alınan karar şikayet/itiraz formlarına EMBK Koordinatörü tarafından işlenir.

Değerlendirme sonrasında şikayet/itiraz sahibinin talebi olumlu bulunursa, şikayet/itiraz sahibinin haklarını koruyacak düzenlemeler yapılır. Değerlendirme sonrasında alınan karar şikayet/itiraz sahibine yazılı olarak bildirilir.

TMMOB Elektrik Mühendisleri Odası üyeleri için şikayet konusu; verilen yetki belgesi kullanımında gerek kasten ve gerekse ihmal göstererek zarara yol açmak, taahhütlerine uymamak, meslek onurunu kırıcı davranışlarda bulunmak ise şikayet konusu görüşülmek üzere Şikayet/İtiraz Komitesinin kararı ile TMMOB Elektrik Mühendisleri Odası Ana Yönetmeliğinde tanımlanmış olan Oda Onur Kurulu`na sevk edilmek üzere OYK`ya bildirilir.

 

4.0. İlgili Doküman

TMMOB Elektrik Mühendisleri Odası Ana Yönetmeliği

EMBK.F.04 Şikayet Formu  

EMBK.F.05 İtiraz Formu

 

Sayfayı Yazdır



 
Oda aidatlarınızı kredi kartınızla güvenli bir ortamda ödeyebilirsiniz.
ÜYE HAKLARI VE GÜVENLİ AİDAT ÖDEME
 

COPYRIGHT © 2005-2017 TMMOB ELEKTRİK MÜHENDİSLERİ ODASI GENEL MERKEZİ
IHLAMUR SOKAK NO:10 KIZILAY/ANKARA
TEL: +90 (312) 425 32 72 (PBX) - FAKS: +90 (312) 417 38 18



Diğer birimlerin iletişim bilgileri için tıklayınız

 
 
KEY İnternet Hizmetleri